Co to jest system CRM i dlaczego warto z niego korzystać? 

 

Z badań przeprowadzonych przez Insight Technology Group wynika, ,że wprowadzenie w firmach CRM spowodowało wzrost przychodów na poziomie ponad 40%, krótszy o 25% cykl sprzedaży oraz obniżenie się kosztów o 35%. To doskonały wynik, który jest dowodem na to, że systemy CRM mają kluczowe znaczenie dla sukcesu firm z branży e-commerce. Co to jest system CRM? Dlaczego jest nim coraz większe zainteresowanie i jakie ma znaczenie dla prężnego rozwoju sprzedaży internetowej? Wyjaśniamy!

Co to jest CRM? Czego o nim nie wiesz…

 

CRM, czyli Customer Relationship Management, jest systemem, służący do zarządzania relacjami z klientami. Odpowiadając na pytanie, co to jest CRM, nie można jednak kojarzyć go tylko z systemem, ale warto mieć świadomość, że jest to też jedna ze strategii biznesowej. Jej celem jest skuteczne nawiązywanie i utrzymywanie możliwie jak najlepszych relacji z klientami. System CRM jest więc narzędziem, które przedsiębiorcom to umożliwia. Zbierane są w nim oraz magazynowane wszystkie informacje i dane o klientach firmy. Znalazł on swoje zastosowanie przede wszystkim w obsłudze klienta, sprzedaży i w działach marketingowych. Korzyści wdrożenia systemu są ogromne, szczególnie że dostrzegamy je na wielu płaszczyznach. Usprawniamy obsługę klienta, co przekłada się na krótszy czas realizacji zamówienia, rozwiązywania problemów oraz pozyskiwania nowych klientów. Oceniamy opłacalność współpracy, dzięki czemu możemy zyskać więcej, oszczędzając czas, zmniejszając wkład finansowy. Maksymalizujemy zyski, minimalizujemy straty. 

CRM w praktyce 

 

Wiesz już, co to jest system CRM, ale w jaki sposób najlepiej z niego korzystać? W systemie przechowywane są dane Twoich klientów, jak numery telefonów i adresy e-mail, zapisy rozmów, podsumowanie dotychczasowych interakcji, ich cechy i preferencje. To umożliwia skuteczniejszy wybór odpowiednich narzędzi marketingowych, które będą precyzyjniej dopasowane do strategii i metody działań. CRM poprawia efektywność działań ukierunkowanych na wzrost konwersji. Systemy CRM wykorzystujemy do rejestrowania, jak i raportowania aktywności klientów. Umożliwiają prowadzenie wielu statystyk, dzięki którym możemy obserwować powodzenie wdrażanych przez nas strategii sprzedażowych i promocyjnych. Mamy szansę na to, aby analizować relację między firmą, a klientem, co pozwala wdrożyć zmiany dla ich poprawy. 

Chcąc korzystać z CRM, nie wystarczy tylko wiedzieć, co to jest system CRM, ale też, jak możesz go wykorzystać w praktyce i dlaczego warto jest go mieć. To pozwoli Ci również wybrać odpowiednie narzędzie, które występuje w podstawowych i rozszerzonych wersjach z większą ilością funkcjonalności, a także w opcji dedykowanej, tworzonej indywidualnie dla klienta. 

Wymierne korzyści 

 

Analizując dane, zgromadzone w systemie CRM, możemy usprawnić proces obsługi klienta. Jednym z problemów, z którymi zmagają się sprzedawcy i działy Customer Service, to zaspokojenie zmieniających się potrzeb klienta, nie tylko na płaszczyźnie oferty, ale już samej obsługi. Od sprzedaży czy konsultanta oczekuje się dzisiaj, iż szybko zareaguje na aktywność/zapytanie klienta, pomoże mu podjąć właściwą decyzję oraz zapewni wsparcie pozakupowe. Jest to możliwe z systemem CRM. 

Z systemem CRM łatwiej jest wytyczyć jasną ścieżkę obsługi klienta, unikając powtarzania się tych samych czynności wykonywanych przez kilka osób. Obsługa klienta jest uporządkowana, a praca zespołu wydajniejsza. Wszystkie dane o kliencie masz w jednym miejscu, nie korzystasz już jednocześnie z notatników w komputerze i w wersji papierowej, excela bądź też innych narzędzi. To pozwala na lepsze wykorzystanie tego, co udało nam się zgromadzić. System CRM pozwala również lepiej zarządzać pracą działu sprzedaży, dopasować strategię do zmieniających się potrzeb klientów, analizować powodzenie strategii dla potrzeb ewentualnych usprawnień. 

Odpowiedzieliśmy na kluczowe pytania, co to jest CRM i jakie są jego zalety. Mamy nadzieję, że pomoże Ci to podjąć jedyną słuszną decyzję – zacząć z niego korzystać!

Powiązane publikacje