Co oznacza stworzenie działu sprzedaży?

Ogólnie przyjmuje się, że automatyzacja i indywidualizacja działają tylko w produkcji. Jednak jak każdy mechanizm, dział sprzedaży wymaga dobrze skoordynowanej pracy, a zatem konieczne jest nad nim pracować. Prawidłowe uregulowanie działu sprzedaży pozwala na kilkakrotne zwiększenie liczby i jakości zawartych transakcji. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że dział sprzedaży składa się z jednego lub dwóch elementów, w rzeczywistości jest to złożony mechanizm, który wymaga konfiguracji i porządkowania.

Zajmujemy się kompleksową konfiguracją działów sprzedaży. Od szkolenia po wprowadzenie złożonych procesów automatyzacji. Wiele lat praktyki pokazuje, że w XXI w proces sprzedaży staje się coraz bardziej skomplikowany i kosztowny. Do naszych zadań należy zmniejszenie kosztów i maksymalne uproszczenie procesów związanych ze sprzedażą oraz przygotowanie działu sprzedaży do ciągłych zmian.

Klienci

 Kupujący, którzy już ukończyli zakup (nie ważne, b2b lub b2c) są zawsze najbardziej preferowaną opcją. Nie musisz wydawać pieniędzy na przyciąganie, reklamę, kwalifikacje itp. Co więcej, bardzo ważne jest zidentyfikowanie najkorzystniejszej grupy klientów, najbardziej dochodowej dla przedsiębiorstwa - stworzenie tak zwanej grupy "Key Accounts"

20% klientów
przynosi 80% zysku

System motywacyjny

System płac

W 99,99% przypadków menedżerowie ds. sprzedaży otrzymują pewien procent transakcji. Jest to w porządku, ale nie przynosi właściwych rezultatów tj. nie stymuluje regularnej rutynowej pracy i tworzy uczucie "moje zarobki nie zależą ode mnie". Wprowadzimy nowoczesny system wynagrodzeń pracowniczych, który można wykorzystać nie tylko w sprzedaży.

Praca z celami

Każda osoba ma ukryte motywatory. Znalezienie ich umożliwia motywowanie osoby na dłuższą metę.

Duch zespołowy

Człowiek jest stadnym drapieżnikiem. Żyjąc w stadzie i przyczyniając się do jego rozwoju, poziom motywacji danej osoby wzrasta wielokrotnie. Przeprowadzamy szczegółowy przegląd działów sprzedaży pod kątem tworzenia spójnych zespołów i tworzenia "stad".

Podział pracy
zwiększa
skuteczność 3 razy

Menedżerowie ds. kontaktów z klientami

Są menedżerowie z niesamowitymi talentami w pozyskiwaniu nowych klientów, jednak z reguły są kiepsko zorganizowani. Do naszych zadań należy podział na menedżerów ds. sprzedaży i menedżerów ds. kontaktów z klientami. Takie podejście znacznie zmniejsza koszty procesu sprzedaży i pozwala przyciągnąć więcej nowych klientów bez zwiększania personelu.

Droga sprzedaży

Każda sprzedaż, złożona lub prosta, długa lub szybka ma swój lejek. Nasze doświadczenie pozwala nam szybko zidentyfikować wszystkie lejki sprzedaży dostępne w firmie i szybko wdrożyć je do pracy. Co więcej, dobrze wiemy, na jakich etapach można zautomatyzować lejek sprzedaży i skrócić okres zawierania transakcji.

pipeline-narrow
amocrm-wb
salesforce-wb
bitrix24-wb
hubspot-wb

System CRM

W centrum sprzedaży zawsze powinien być system CRM. Powinien przechowywać informacje o aktualnych i potencjalnych klientach, przygotować zaplanowane zadania dla każdego klienta.

Standardy jakości

Szybkość odpowiedzi na żądanie klienta jest jednym z kluczowych wskaźników. Według statystyk w 76% pierwszy dostawca, który składa ofertę zawiera umowę.

Od jakości rozmowy z klientem i ilości dostarczanych informacji zależy stopień zaufania do firmy. Często menedżerowie zapominają powiedzieć najbardziej "sprzedającą" frazę.

Jaki odsetek klientów staje się stały, a jaki odchodzi? Ilu potencjalnych klientów zmieniło się w kupujących, a ilu odeszło do konkurencji? To można i należy zmierzyć.

Chief Sales Officer, M. Econ

Wladyslaw
Jablonski

Doświadczenie: Ponad 8 lat pracy w sektorze sprzedaży B2B i B2C. Zawodowo zajmuje się budowaniem dużych sieci dealerskich i zarządzaniem działami handlowymi. Zrealizował kilka znanych projektów w Polsce w dziedzinie e-commerce. Przez długi czas pracował z dużymi projektami budowlanymi.

Chief Executive Officer, MBA

Jeff
Tihonow

Doświadczenie: ponad 10 lat pracuje w sprzedaży, doradztwie, integracji i wsparciu systemu Salesforce oraz szkoleniach dla pracowników. Przez 3 lata pracował dla OuterSell, wiodącego partnera Salesforce w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Współpracował m.in. z Fortune 100, Gant i Armani Jeans.

Chief Technical Officer, MEng, Stenford

Maksim
Gladkov

Doświadczenie: Pracuje w IT już od jedenastu lat. Swój pierwszy kalkulator zaprogramował mając dziewięć lat. Teraz jest współwłaścicielem firmy w USA. Pracował z takimi firmami jak Baltcom, GoDaddy i MadMimi.

Jakość

Czasem jest bardzo ciężko powiedzieć „nie” dużemu klientowi. Jednak my nigdy nie podejmujemy się projektów, których nie jesteśmy pewni na 100%. Niezwykle ważne jest dla nas zapewnienie wysokiej jakości usług i tworzenie takiej wartości, za którą klienci z chęcią zapłacą.

Innowacje

Fanatyzm w pragnieniu opanowania nowych umiejętności. Przestaliśmy liczyć bezsenne noce spędzone przy komputerze. Wszystko to robi się w jednym celu – być o dwa kroki do przodu względem konkurencji oraz konkurencji naszych klientów. Poza tym jest to po prostu świetna zabawa.

Pragmatyzm

Bez względu na całą innowacyjność naszego myślenia, najważniejsze dla nas nadal jest wykorzystanie tylko sprawdzonych technologii i metod. Ich celem jest optymizacja kosztów, uproszczenie życia i obniżenie ryzyka, lecz w żadnym przypadku nie odwrotnie. Nowe nie zawsze jest lepsze od starego.