Stres w pracy managera, ale i każdego pracownika, może mieć długofalowy i naprawdę negatywny wpływ na zdrowie. Jakie są więc sposoby na to, aby go zminimalizować?

Praktyczne metody na stres w pracy managera

Konkretne sposoby na to, jak okiełznać stres w pracy managera zostały przekazane dzięki badaniu ZenBusiness. Okazuje się, że jedne z najlepszych technik to:

  • okazjonalna praca zdalna,
  • częste przerwy w pracy,
  • ustalenie przejrzystych granic dotyczących wykonywanych obowiązków,
  • proszenie o pomoc, jeśli jest taka potrzeba,
  • przedyskutowywanie z innymi osobami kwestii dotyczących swoich trudności oraz niepokoju.

Dlaczego stres jest tak destrukcyjny?

Wiemy już, jakie są praktyczne sposoby na to, aby poradzić sobie z nadmiarem obowiązków oraz związanym z tym napięciem. Dlaczego jest to jednak tak istotne? Chodzi bowiem nie tylko o zmniejszoną efektywność, ale również długofalowy wpływ na organizm. Doprowadza on przede wszystkim do problemów z odpornością, bezsenności, a także sprzyja chorobom serca. Stres koreluje też z nadwagą, a także negatywnie wpływa na zdrowie psychiczne.

Stres w pracy managera to jak widać kwestia, której nie można ignorować. Na szczęście istnieją praktyczne sposoby na to, aby sobie z nim poradzić oraz techniki minimalizacji, aby nie szkodził organizmowi.