Rynek e-commerce od lat notuje spore wzrosty. Na przeniesienie swoich zakupów do sieci decyduje się coraz więcej sklepów stacjonarnych. Co istotne, przez wzgląd na obecną sytuację na świecie, może okazać się wyjściem, które może uratować Twój biznes. Co warto wiedzieć na temat potencjału tego rynku?

Potencjał rynku online

Przyzwyczailiśmy się już do określania branży e-commerce jako do relacji B2C, Business to Customer. Warto jednak zgłębić temat, by dowiedzieć się, że to również działanie w modelu B2B i C2C – odpowiednio Business to Business oraz Customer to Customer.

W jaki sposób przebiega rozwój e-commerce?

Tak konstruowane relacje sprawiają, że rozwój e-commerce jest znacznie bardziej widoczny niż wcześniej. Przez wzgląd na światową gospodarkę i pandemię, rynek e-handlu może liczyć na gigantyczne, bo aż 20% wzrosty w stosunku do poprzednich lat. Jedna z największych platform sprzedażowych, Shoper, poinformowała niedawno, że rozwój e-commerce w 2020 roku to aż 239% więcej zamówień dla sektora produktów spożywczych.

Rozwój e-commerce: prognozy

Według ostrożnych szacunków, za pięć lat udział rynku online będzie stanowił aż 1/5 całego tortu handlu detalicznego w Polsce. Właśnie dlatego warto już dziś śledzić rozwój e-commerce i podejmować stopniowe działania umożliwiające budowanie widoczności w sieci, tak by przegonić konkurencję i osadzić swój brand wśród znaczących graczy na rynku.

To również szansa dla pracowników specjalizujących się w procesach pozycjonowania, programowania, budowania strategii contentowych czy z zakresu social media.